Pages

Monday, September 6, 2010

bukan sekali..tapi berkali-kali..


kerana dambakan manis tuffah..barangkali
aku masih menanti bisanya rindu menjadi madu..

ahhh!!..khalis hati dari cinta dunia yang menyakitkan...
tiba-tiba aku sangat benci~

perasaan dan ilusi y merupakan serpihan-serpihan kebencian yang sangat aku benci,
atau..
aku sangat benci dengan kebencian aku..

aku melahirkan keperihalan,kebencian dan kepuasan itu semua..
dapat aku menyimpulkan bahawa aku benci diri aku..


bukan sekali dia datang dan pergi..tapi berkali-kali..
pernah sekali itu..tidak.. beberapa kali jua..
dia memberikan harapan yang didambakan dalam cinta..
kemudian...dia berkata ' tidak..itu sekadar kata-kata'

marah dan kecewa juga..
tapi...aku tidak dewasa tika itu.
percaya dan terus percaya..
lalu..dia datang..
dan pergi ..
katanya ' jangan tunggu '
dia berharap..agar aku pergi sejauh mungkin~

....................................... diam tanpa berita..................

dan...
dia datang kembali..
itu pun..setelah dia kecewa..
iye.. dia merasa...
apa yang aku rasa..

dan..
untuk kali ini..
dia mengulangi kata-kata yang sama sejak beberapa kali dulu..

hati semakin letih..kerana sakit menahan kepercayaan...


aku mahu lari
larikan aku
kemana-mana sahaja
larikan aku
terbangkan aku
tak perlu dicari
aku tidak tahan lagi~

bagi dia..
kerana derita aku tidak cukup memilukan..



note : mungkin lebih baik cahayaku padam~

2 comments:

  1. kte suke d way awk tulis...agak puitis disitu....

    ReplyDelete
  2. ..menzahirkn ape y saye telah terima dlm hidup saye T_T

    ReplyDelete